درباره ما

سلام. سعي ميكنم تمامي مطالبي كه در اين وب مطرح ميشود مورد پسند شما واقع شود.
اگه دوست داريد من بنويسم نظر بديدتا انگيزه پيدا كنم.
دوستان براي پاسخ سوالات خود به قسمت نظرات رفته و پاسخ سوال خود را مشاهده كنيد.
منوی اصلی
موضوعات وبلاگ
لینک دوستان
پیوندهای روزانه

بخش های دیگر

فتوبلاگ من
پرسش و پاسخ
یادداشت بازدیدکنندگان
گالری وبلاگ

جستجو

دوستان من

خدمات وبلاگ نويسان-بهاربيست

نویسندگان
مطالب پیشین
آرشیو مطالب
لوگوی دوستان
ابزار و قالب وبلاگ
وصیت شهدا
وصیت شهدا
کاربردی

عید آمد و عید آمد ،آن عید سعید آمد.

مهربان است و غریب. هرچند غایب است و هنوز رخصت ظهور از خدا نگرفته است، ولی در پسِ پرده های غیبت نیز تاب به خطا رفتن و به هلاک افتادنمان را ندارد. پس برایمان دعا می کند، خدا را می خواند و هدایت ما را از او می خواهد و ما غافل و بی خبر، در حلقه روزمرگی ها و خطاهامان گرفتاریم.

 گویی هرگز به دل مهربان او نیندیشیده ایم که چه طور از خطاکاری های ما اندوهناک می شود. آن مهربان در نامه ای به یکی از علمای بزرگ شیعه می فرماید: «ما از لغزش هایی که از بعضی دوستداران ما سر می زند، از وقتی که برخی از آنان میل به کارهای ناشایسته ای کرده اند که نیکان گذشته از آنها پرهیز می کردند، آگاهیم. گویا دوستداران ما نمی دانند که ما در رعایت حال شما کوتاهی نمی کنیم و یاد شما را از خاطر نبرده ایم. اگر جز این بود، از هر سو گرفتاری به شما روی می آورد و دشمنانتان، شما را از میان می بردند».




موضوع : ميلاد و شهادت امامان شيعه ,

ای منتظران گنج نهان می آید /  آرامش جان عاشقان می آید

بر بام سحر طلایه داران ظهور /  گفتند که صاحب الزمان می آید  . . .

میلاد آقا امام زمان بر همگان مبارک




موضوع : ميلاد و شهادت امامان شيعه ,

فارِقْليط ( paraqlit)، مُعَرَّبِ كلمه يونانى پاراكلتوس( parakletos) است، وبه معناى (تسلّى دهنده)، و(شفيع) ،و (راحتْ آور). عيسى به شاگردان خود وعده داده بود، كه پدرش ( يعنى اَب(1)، كه اُقنومِ اول است)، تسلى دهنده ديگرى مى فرستد، كه همواره با آنان خواهد بود، وهمه چيز را به آنان تعليم خواهد داد (يوحَنّا 14. 16 ، 26).(2)

برخى از مسيحيان مى خواستند، اين بشارت را، كه ظهورِ حضرت محمد مصطفى (صلى الله عليه وآله وسلم) را اعلام مى دارد، از حقيقت خود منحرف سازند، اين بود كه آن را به (روح القدس) تعبير مى كردند. (اما در اخبار وآثار وديگر كتب سماوى، از حضرت موسى و عيسى- عليهمَا السَّلام- محقَّق و ثابت گرديده كه فارقليط، به معنى تسلى دهنده، عبارت از (خاتمُ النّبيين) است. و اين بشارت حجّتى است بر نبوت آن حضرت).(3)

در قرآن كريم نيز، از اين بشارت عيسوى ياد گشته است- در سوره صَفّ(61)، آيه 6. در اين سوره، از پيامبر اكرم با نام (احمد) ياد شده است. گفته اند كه فارقليط به معناى احمد- ستاينده تر- (نيز) هست. مفسران قرآن، احمد را به معناى ستاينده تر گرفته اند، يا ستايش شده تر، يعنى كسى كه از همه بيشتر خداوند را ستايش كرده است، يا كسى كه خود بيش از همه، ستايش شده، و (محمود) ومورد ستايش است.




موضوع : مقالات ,

(سَجْدَةُ الشُّكْرِ مِنْ أَلْزَمِ السُّنَنِ و َأَوْجَبِها ... فَإِنَّ فَضْلَ الدُّعاءِ وَالتَّسْبيحِ بَعْدَ الْفَرائِضِ عَلَى الدُّعاءِ بِعَقيبِ النَّوافِلِ، كَفَضْلِ الْفَرائِضِ عَلَى النَّوافِلِ، وَالسَّجْدَةُ دُعاءٌ وَتَسْبيحٌ) [1]. سجده ى شكر، از لازم ترين و واجب ترين مستحبات الهى است ... همانا، فضيلت دعا و تسبيح پس از واجبات بر دعاى بعد از نوافل، همانند فضيلت واجبات بر نوافل است. سجده، دعا و تسبيح است.

شرح

حديث شريف، قسمتى از پاسخ امام مهدى(عليه السلام) به سؤال هاى محمّد بن عبداللّه حميرى است. حضرت، در اين كلام، به اهميّت يكى از مستحبات، يعنى سجده ى شكر اشاره مى كند و بعد از آن به دعا و تسبيح بعد از فرايض پرداخته، فضيلت آن را مانند فضيلت فريضه بر نوافل مى داند و نيز اصل سجده و قرار دادن پيشانى بر خاك را در اجر و ثواب به منزله ى دعا و تسبيح مى داند.




موضوع : مقالات ,

امام صادق (ع ): سئل ابوعبدالله (ع ) عن سيره المهدى (ع )كيف سيرته ؟ فقال : يصنع كما صنع رسول الله (ص ) يهدم ما كان قبله كما هدم رسول الله امر الجاهليه ، و يستانف الاسلام جديدا:

از امام جعفر صادق (ع )پرسيدند، روش و برنامه امام دوازدهم حضرت مهدى (ع ) چيست ؟آن حضرت فرمود: همانگونه كه رسول خدا با خرافات و ناراستى هاى زمان جاهليت مبارزه كرد و آنها را ويران ساخت ، امام زمان هم پيرايه ها و تحريفهايى كه به دست ستمگران به اسلام بسته شده و جان آن را گرفته ، ريشه كن نموده و اسلام راستين را از نو خواهد ساخت.

امامان و رهبران دينى همواره محور حركتهاى تربيتى و هدايت را بر اساس ‍ ايجاد جامعه سالم و نگهدارى و حفظ آن از انحراف و سقوط قرار مى دادند زير جامعه سالم و اسلامى است كه در آن هدايت و تربيت عمومى شكل مى گيرد.بنابراين همانطور كه در تهذيب و خود سازى افراد بايد سرمايه گذارى شود درباره سالم سازى جامعه و بوجود آوردن مينه هاى رشد و هدايت عمومى هم بايد تلاش كرد.

لذا امام زمان عجل الله تعالى فرجه الشريف نيز با مظاهر جاهليت سخت درگير مى شود تا آنها را از بين ببرد و بجاى آن مظاهر عدالت و تقوى را جايگزين سازد.

منبع: کتاب جهانگشای عادل – حجت الاسلام والمسلمین سید جمال الدین دین پرور




موضوع : مقالات ,

(الْحَقُّ مَعَنا فَلَنْ يُوحِشَنا مَنْ قَعَدَ عَنّا، وَنَحْنُ صَنائِعُ رَبِّنا، وَالْخَلْقُ بَعْدُ صَنائِعُن) [1] حق با ما اهل بيت است و كناره گيرى عده اى از ما هرگز سبب وحشتمان نمى شود; چرا كه ما دست پرورده هاى پروردگاريم، و ديگر مخلوقين خداوند، دست پرورده هاى ما هستند.

 

شرح

اين حديث شريف را شيخ طوسى(رحمه الله)، با سند معتبر، از ابوعمرو عمرى، از امام زمان(عليه السلام) نقل كرده است.حضرت(عليه السلام) در اين فقره از حديث، به سه نكته اشاره مى فرمايد:

1. تمام حقّ و حقيقت، با اهل بيت(عليهم السلام) و همراه با آنان است. بايد توجه داشت كه جمله ى «الحقّ معنا» با جمله ى «اهل البيت مع الحق» فرق مى كند; زيرا مفهوم جمله ى نخست آن است كه اهل بيت(عليهم السلام) محور اساسى براى تشخيص حقّ از باطل اند و براى شناخت اين دو از هم ديگر بايد به سنّت و رفتار و كردار آنان رجوع كرد; بر خلاف مفهوم جمله ى دوم. همين معنا، از حديث «عليّ مع الحقّ والحقّ مع عليّ»[2] نيز استفاده مى شود.

2. كسى كه حقّ با اوست نبايد از اِعراض ديگران از او و تنها ماندنش، به وحشت بيفتد و به كمى يا زيادى طرف داران خود نگاه كند.




موضوع : مقالات ,

در كتاب مكيال المكارم كه به گفته‌ي نويسنده‌اش بنا به دستور امام زمان (عج) نوشته شده است بيش از يكصد فضيلت و اثر دعا براي تعجيل در ظهور امام عصر(عج) با شرح و تفضيل بيان شده است كه با تلفيق بعضي از اين فضائل كه نزديك به يكديگر بود و با انتخاب بعضي ديگر چهل مورد از نتايج دعا براي تعجيل در ظهور آن حضرت ذكر شده است.

در كتاب مكيال المكارم كه به گفته‌ي نويسنده‌اش بنا به دستور امام زمان (عجل‌الله‌تعالي‌فرجه‌الشريف) نوشته شده است بيش از يكصد فضيلت و اثر دعا براي تعجيل در ظهور امام عصر(عج) با شرح و تفضيل بيان شده است كه با تلفيق بعضي از اين فضائل كه نزديك به يكديگر بود و با انتخاب بعضي ديگر چهل مورد از نتايج دعا براي تعجيل در ظهور آن حضرت ذكر شده است.

1 - فرج و گشايش حقيقي دعا كننده.

2 - زياد شدن نعمت‌هاي الهي.

3 - مايه‌ي جلب عنايت و محبت ائمه اطهار است.

4 - نشانه‌ي منتظر بودن است (و افضل اعمال انتظار فرج است.)

5 - شيطان از دعا كننده دور مي‌شود.

6 - از فتنه‌هاي آخرالزمان و دام‌هاي شيطان در امان مي‌ماند.

7 - امام زمان و ائمه اطهار(ع) او را دعا مي‌كنند...




موضوع : مقالات ,

مقوله مهم مهدويت، به دليل اثرات بسيار حياتبخش و بهجت زايي كه دارد؛ در معرض خطرات و آسيب هايي است. نوشتار حاضر بدنبال طرح برخي آسيب ها، با ذكر پيامدها و خاستگاه هر يك بوده و در پايان به مبارزه و درمان آن همّت گمارده است.

مقوله مهم مهدويت، به دليل اثرات بسيار حياتبخش و بهجت زايي كه دارد؛ در معرض خطرات و آسيب هايي است. نوشتار حاضر بدنبال طرح برخي آسيب ها، با ذكر پيامدها و خاستگاه هر يك بوده و در پايان به مبارزه و درمان آن همّت گمارده است؛ اين آسيب ها به قرار ذيل اند:

1. برداشت هايي انحرافي از مقوله انتظار فرج؛

2. افراط و تفريط در ارائه چهرة مهر و قهر از امام عصر(عج)؛

3. طرح مباحث غيرضروري؛

4. شتابزدگي و تعجيل؛

5. توقيت و تعيين وقت ظهور؛

6. تطبيق نادرست نشانه هاي ظهور؛...




موضوع : مقالات ,

فرهنگ انتظار و مهدويت محدود به جغرافياي خاص، فرقه، مذهب ويا زمان خاصي نيست. بلكه مهدويت داراي طرح جهاني و در بستر تاريخ و هميشه زمان است. بنابراين بايد زمان و اقتضائات آن را به طور جامع شناخت و با درك هويت مخاطب و جغرافياي فرهنگي آن آيات قرآن و روايات را مورد بازخواني برحسب نيازهاي جديد قرار داد.

اگر بخواهيم هويت و تمدن شيعه را به صورت اصيل بررسي كنيم، خواهيم ديد هويت و تمدن شيعه، تنها تمدني است كه منجي و موعودش يك موجود زنده عيني است.

برخلاف ساير تمدنها، مانند بودائي ها و هنديها كه به "گوتمه " يا بوداي پنجم اعتقاد دارند و زرتشتيها به "سوشيانت " معتقدند و مسيحي ها اعتقاد دارند عيسي مجددا بر مي گردد و يهودي ها مي گويند: عيسي(ع) واقعي هنوز نيامده است. مسئله موعود در همه تمدن ها مطرح است اما در تمدن اسلام و شيعه بسيار عيني است، يعني اين تمدن هويتش با موعود آخرالزمان مفهوم و معنا مي يابد، تمدن هاي ديگر منجي شان يك منجي ذهني است. در آن تمدن ها اعتقاد به مسئله موعود وجود دارد اما عيني نيست؛ يعني در زندگي آنان تبلور و بروز ندارد. برخلاف موعود و منجي شيعه و اسلام كه كاملا عيني است. به عبارت ديگر يكي از خصوصيات ويژه مهدويت در نگاه تشيع، وجود شخصي و تعيين خاص ايشان است. در واقع اگر مهدويت در مكاتب و انديشه هاي ديگر، يك امر مبهم و صرفا آرماني با زاويه ها و مشخصات جبرگرايانه است و بيشتر به عنوان اتفاقي در بستر تاريخ مورد توجه قرار مي گيرد و به نوعي از جبريات در فلسفه تاريخ به شمار مي رود در نگاه تشيع مهدويت يك اصل كاملا روشن و يك آرمان با رويكرد واقع گرايانه است.




موضوع : مقالات ,
پرسش: 
دوست دارم نظر اسلام را درباره عشق وحدود آن و نحوه برخورد با آن را بدانم؟
خوب است ابتدا توضيحي درباره واژه عشق و كاربرد آن در متون ديني ( قران و روايات) و معناي آن به عرضتان برسانيم: > تعبير به عشق به معناى رايج آن در قرآن و روايات نيامده، ولى چون عشق به معناى شدت محبت و دوست داشتن و در واقع مرتبه عالى محبت است، در قرآن كريم و روايات در مورد آن مطالبى ذكر شده است. مثلاً در قرآن كريم مى‏خوانيم: والذين آمنوا اشدّ حبّا لله؛ بالاترين محبتى كه اهل ايمان دارند، محبت و علاقه به خداوند است(بقره، آيه‏ى 162). بنابراین در جواب سوال شما ابتدا باید عشق را تعریف کرد و موارد و مصادیق آن را مشخص نمود.
چون محبت به چيزى به خاطر وجود كمال و فضيلتى در آن چيز است و خداوند كمال و جمال محض است و بالاترين اوصاف از آن او است، پس محبت و عشق حقيقى آن است كه انسانى كه به دنبال كمال مى‏گردد خود را در مدار جاذبه كمال مطلق، يعنى خداوند متعال قرار دهد و قرآن كريم تنها محبوب حقيقى و اصيل را خداوند متعال مى‏داند(رجوع كنيد به سوره‏ى توبه، آيه‏ى 24 و هود، آيه‏ى 113 و عنكبوت، آيه‏ى 4 و زمر آيه‏ى 3).و نيز در روايات به محبت خداوند سبحان تأكيد فراوان شده است(رجوع كنيد به المحبة فى الكتاب و السنة، بيروت، دارالحديث، چاپ اول، 1421 ق، ص 199 - 200، حديث 891 - 893 به ترجمه اين كتاب نيز مى‏توان مراجعه نمود). و هر محبتى كه انسان به موجودى ديگر غير از خداوند دارد در واقع پرتوى از محبت به خداوند است. چون هر موجودى هر كمالى را كه دارد از خود ندارد، بلكه از خداوند جميل دارد.



موضوع : مقالات ,

قران کريم تعبيري را در سوره انبياء آيه 105 اززبورنقل مي کند که در زبور فعلي عيناً موجود است.قرآن کريم مي فرمايد:علاوه بر ذکر(تورات)درزبور نيز نوشتيم که بندگان صالح من وارث زمين خواهند شد.
و اينک گوشه هايي از متن زبور:
در مزمور27 آمده است"اي خدا، احکام خود را به ملک زاده عطا فرما تا آنکه قوم تورا به عدالت و فقراي تورا به انصاف حکم نمايد.به قوم کوهها سلامت و کويرها عدالت برساند.فقيران تورا حکم نمايد و ظالم را بشکند...در روزهايش صديقان شکوفه خواهند نمود...بلکه تمامي ملوک به او کرنش خواهند نمود و تمامي امم او را بندگي خواهند کرد زيراکه قفير را وقتي فرياد مي کند و مسکيني که نصرت کننده ندارد .خلاصي خواهد داد."




موضوع : مقالات ,

نصف شب ایمیلی برام اومد که تلویزیون کویت با همکاری عربستان قصد ساخت
سریالی دارند که تو این سریال به امام حسن و امام حسین توهین میکنند.
برای جلوگیری از این حرکت به این آدرس برید و رای بدید.
poll.pollcode.com/UGP

اینم اصل ایمیل:

صوت لايقاف انتاج و بث مسلسل " معاوية و الحسن و الحسين "


السؤال :
هل توافق على إيقاف انتاج و بث مسلسل معاوية و الحسن و الحسين

صوت بنعم.
على الرابط التالي :
poll.pollcode.com/UGP

التصويت بدأ منذ قليل
شارك برأيك
Vote to stop producing and broadcasting " moaweeya , Hasan , and Husain "
Vote for YES
Comments (0

بچه شيعه اطلاع رساني كن




موضوع : مقالات ,

 بن افلک فیلم سینمایی «آرگو» را با موضوع خروج شش آمریکایی از ایران در سال 1980 کارگردانی و خودش در نقش اصلی فیلم بازی می‌کند.

به گزارش خبرآنلاین، این فیلم درباره همکاری سازمان سیا، هالیوود و دولت کانادا برای خروج آمریکایی از ایران در جریان تسخیر سفارت آمریکا در سال 1979 است. 

بن افلک در «آرگو» نقش تونی مندز، مامور سابق سازمان سیا و استاد تغییر چهره را بازی می‌کند که پس از تشکیل یک استودیو فیلمسازی جعلی به ایران آمد و شش آمریکایی را که در سفارت کانادا در تهران پنهان شده بودند، از کشور خارج کرد. 

آلن آرکین و جان گودمن نیز به ترتیب برای بازی در نقش‌ لستر سیگل، تهیه‌کننده هالیوودی و جان چمبرز، گریمور برنده اسکار مذاکرات نهایی را انجام می‌دهند. 

جرج کلونی و گرانت هسلو این درام سیاسی را از طریق شرکت خود «اسموک‌هاوس» تهیه می‌کنند. فیلمنامه را کریس تریو بر مبنای مطلبی با عنوان «چگونه سیا از یک فیلم علمی تخیلی جعلی برای نجات آمریکایی‌ها از تهران استفاده کرد» نوشته جاشوا بیرمان، نوشته که آوریل سال 2007 در مجله «ویرد» منتشر شد.




موضوع : هاليوود ,

رجعت عبارت است از رجوع و برگشتن بعد از رفتن و در اصطلاح یعنی برگشتن بدن به دنیا بعد از مرگ پس از ظهور امام زمان(عج).

در اصطلاح علم کلام عبارت است از اینکه خداوند گروهی از اموات را پس از ظهور حضرت مهدی آل محمد(ص) به همان صورتی که در عالم ماده بوده‌اند به دنیا بر می‌گرداند. گروهی را عزیز و گروهی را ذلیل می‌کند و اهل حق را بر اهل باطل غلبه داده، داد مظلومان را از ستمگران می‌گیرد.

رجعت، مسئله‌ای قطعی است و نزد شیعه از مسلمات است و در احادیث و بعضی از دعاها به آن اشاره شده است. امام صادق(ع) فرمودند:

کسی که به رجعت ما اهل بیت(ص) ایمان ندارد از ما نیست.




موضوع : مقالات ,

بشارت ظهور

پیامبر اکرم(ص) ظهور حضرت مهدی(عج) را در روایات گوناگونی خبر داده است و این احادیث را تنها راویان و محدثان شیعه نقل نکرده‌اند، بلکه محدثان بزرگ اهل سنت مانند ابوداود، ترمذی، ابن ماجه، طبرانی، ابوعلی بزّاز، احمدبن حنبل، حاکم نیشابوری، احادیثِ آن حضرت را از طریق بسیاری از صحابه و تابعین در کتاب های خویش نقل کرده‌اند. حتی گروهی از دانشمندان اهل سنت به تواتر احادیث نبوی در این باره اعتراف نموده‌اند. از جمله این دانشمندان کُنجی شافعی (متوفای 658 ه.ق) در کتاب البیان فی اخبار صاحب الزمان، ابن حجر عسقلانی(متوفای 852 ه.ق) در کتاب فتح الباری، مؤمن شبلنجی در کتاب نورالابصار، شیخ محمدصبّان در کتاب اسعاف الراغبین، شیخ منصور علی ناصف در کتاب التاج الجامع للاصول و علامه شوکانی در کتاب التوضیح فی تواتر ما جاء فی المنتظر والدجال و المسیح پس از نقل احادیث حضرت مهدی(عج) گفته است: همه احادیثی که آوردیم، به حد تواتر می‌رسد. همچنین ابن ابی الحدید ادعا کرده است که همه فرقه های اسلامی اجماع و اتفاق دارند که عمر دنیا پایان نمی‌‌پذیرد، مگر پس از ظهور مهدی. برخی از احادیث نبوی را در این باره به روایت علماء اهل سنّت بیان می‌کنیم.



موضوع : مقالات ,


: