درباره ما

سلام. سعي ميكنم تمامي مطالبي كه در اين وب مطرح ميشود مورد پسند شما واقع شود.
اگه دوست داريد من بنويسم نظر بديدتا انگيزه پيدا كنم.
دوستان براي پاسخ سوالات خود به قسمت نظرات رفته و پاسخ سوال خود را مشاهده كنيد.
منوی اصلی
موضوعات وبلاگ
لینک دوستان
پیوندهای روزانه

بخش های دیگر

فتوبلاگ من
پرسش و پاسخ
یادداشت بازدیدکنندگان
گالری وبلاگ

جستجو

دوستان من

خدمات وبلاگ نويسان-بهاربيست

نویسندگان
مطالب پیشین
آرشیو مطالب
لوگوی دوستان
ابزار و قالب وبلاگ
وصیت شهدا
وصیت شهدا
کاربردی

عکس هایی از ویلای یکی از مدل های معروف سیاهپوست جاماییکایی در جزیره ای در ترکیه که از بالا به شکل چشم جهان بین یکی از نماد های فراماسونری می باشد.

به ادامه مطلب مراجعه کنید.




موضوع : فراماسون و صهيون ,

فامیل دور: در بازو کسی نمی زنه ولی در بسته رو همه میزنن آقای مجری!
خود شما بخاطر این که بدونید توی این پسته در بسته چیه میشکنیدش، شکسته میشه اون در...
دل آدمم مثل همین پسته می مونه آقای مجری، یه سری از دلا درشون بازه می فهمی تو دلش چیه، ولی یه سری از دلا هست که درش بستس اینقد بسته نگرش می دارن که بلاخره یه روز مجبور میشن بشکنن و همه چی خراب بشه...
آقای مجری:با چی در این پسته باز می شه با سنگ بزنیم روش؟!
نه این در پسته راه داره باید باهاش حرف بزنی ببینی درش کدوم وره قشنگ درشو از تو خودش قفل کرده خودش باز می کنه یه روزی میاد بیرون
آقای مجری: در دل آدم چجوری باز میشه؟
فامیل دور: در دل آدم با درد و دله که باز می شه آقای مجری...

منبع:ديالوگ نامه




موضوع : متفرقه ,

=-=-=-=-=

در زیر متن شبهات و پاسخ این شبهات را خواهید خواند .البته به جهت حفظ حریم عاشورا و احترام به مخاطبین سایت از لحن گستاخانه شبهات کاسته شده و محتوای شبهات را در زیر خواهید خواند . امید است شور عزاداری های مان از شعور حسینی لبریز شود و آفتاب عالمتاب عاشورا التیام جان هایمان شود.

=-=-=-=-=

"متن شبهه"

نخست در مورد بی آبی ، وضعیت بیابانی و عطش حسین و یارانش
همانطور که می دانید جنگی که در روز عاشورا رخ داده در نزدیکی رود فرات بوده. در هیچ کجای کره زمین نمی توانید سرزمینی در کنار یک رود را بیابید که صحرا و بیابان بی آب و علف باشد، مگر رودی که از میان کوهستان می گذرد. همه در درازای تحصیلمان خوانده ایم که در کنار رودخانه ها جلگه و زمین های حاصل خیز به وجود می آید. واقعیت این است که اطراف فرات را نیز مانند سایر رودخانه ها، جلگه ها و زمین های حاصل خیز تشکیل میدهد و کربلا نیز سرزمینی سرسبز است.
منطقه کربلا را بنگرید، اینجا همان صحرای جهنمی کربلا است؟
از آن گذشته در چنین مناطقی به دلیل نزدیکی به رودخانه بستر زیرین زمین را سفره های پهناور آبی تشکیل می دهد و دست رسی به آب آسان تر از آن چیزیست که به ذهن می رسید. تنها با کندن 4 یا 5 متر از زمین می توان به آب رسید. در منطقه اهواز یکی از مشکلات ساخت و ساز همین سفره های زیرزمینی است که کاملا زیر شهر با فرا گرفته اند. 72 نفر نتوانسته اند یک گودال 4 متری حفر کنند؟




موضوع : مقالات ,

حسین  بن روح نوبختی (ره)، سومین نایب امام عصر (عجل الله تعالی فرجه) بود. او در طی جلسه ای که با برخی از شیعیان داشت، از زبان امام عصر (عج)، حدیثی را نقل می کند که درباره ی حکمت شهادت اولیاء خداست. این سوال، ممکن است سوال بسیاری از ما باشد:

محمد بن ابراهیم بن اسحاق طالقانى می گوید: من خدمت شیخ ابو القاسم حسین‏ بن روح‏ (قدس) بودم. مردى رو به او كرد و گفت: «من میخواهم از شما چیزى بپرسم.» فرمود: «هر چه می خواهى بپرس.»
آن مرد گفت: «به من بگو، آیا حسین بن على (ع) ولى خدا بود؟»

گفت: آرى. پرسید: «بگو بدانم قاتلش دشمن خدا بود؟» گفت: آرى. آن مرد دوباره پرسید: «رواست كه خداى بلندمرتبه و بزرگ دشمن خود را بر دوست خود مسلط سازد؟»
نایب سوم امام عصر (عج)، در پاسخ به سوال این مرد، به نقل از امام عصر (عج) پاسخی دادند که ما مضمون آن را برای شما نقل می کنیم:

لطفا به ادامه مطلب برويد




موضوع : مقالات ,

بعضی از اموری که برای حضور قلب در نماز سفارش شده است عبارتند از:

 اول: وضو را باتوجه و حضور قلب انجام دهد از امام رضا(علیه السلام) روایت شده که وضو موجب طهارت و تزکیه‌ی دل است (وسائل الشیعه ۱/۳۶۷ابواب وضو باب۱حدیث 9

 دوم: در عظمت نماز و در روایاتی که درباره‌ی نماز وارد شده تأمّل نماید.

سوم: مانند کسی نماز بخواند که گویا با نماز وداع می‌کند و دیگر فرصت نماز خواندن را نخواهد یافت (مجالس صدوق و ثواب الاعمال عن ابن‌ ابی‌یعفور قال «قال ابوعبدالله الصادق۷اذا صلّیت صلاة فریضة فصلّها لوقتها صلاة مودّع یخاف ان لا یعود الیها ابدا»)

 چهارم: وقتی روبه قبله می‌نماید سعی کند که دنیا و مافیها و خلق و آنچه به آن مشغولند را فراموش نماید و قلب خود را از آنها تهی نماید...

 

 به ادامه مطلب برويد لطفا




موضوع : مقالات ,

 

عکس روی کاور مجموعه هفتم قهوه تلخ که به طور کاملا اتفاقی، دو نفر از بازیگران، فقط چشم چپشان نمایان است . این که نماد چشم چپ به چه معناست در قسمت دوم به آن پرداخته شده است .




موضوع : فراماسون و صهيون ,

امروز میخوایم یکی از داستان هاي قدیمی و مشهور بین ماسون ها که کم کم به یک قانون میانشون تبدیل شد رو بررسی کنیم.

خب داستان حضرت سلیمان رو به یاد دارید؟ البته ماسون ها به ایشان King Solomon میگن که یعنی ایشان پادشاه بودن نه یک پیامبر و ایشان رو پادشاه واقعی اسراییل میدونن. خب بر طبق افسانه ی ماسون ها قبل از زمانی که حضرت سلیمان با ملکه ی صبا آشنا بشه ایشان تصمیم میگیرن که برای فرماندهی خودشون توی اورشلیم یک کاخ بزرگ بسازن تا شکوه و عظمتشون رو به جهانیان نشون بدن برای همین از یک هنرمند و بنای فوق العاده حرفه ای با نام "هیرام" (Hiram Abiff) برای ساخت این بنا کمک میگیرند. حالا این هیرام کی هستش؟ Marsengill در نوشته ای با نام Legend Of Hiram Abiff اینجوری مینویسه که هیرام پسر یک زن بیوه بود که در اسراییل زندگی میکرده و حضرت سلیمان بخاطر زبردستیش او رو مامور ساخت کاخ خود میکنه. در آن زمان هر بنا به نسبت اهمیت درجه ی خود مبلغی را دریافت میکرد که تنها سه درجه نیز بیشتر وجود نداشت. درجه ی اول استاد بناد بود و درجه ی دوم کمک استاد بود و درجه ی سوم هم کارگر ساده و هر درجه نام رمزی برای خود داشت که در پایان هر روز کاری با بیان آن نام مبلغ حقوق خود رو دریافت میکردند.




موضوع : فراماسون و صهيون ,

یکی از عکس العملهای  قوم نوح در برابر زحمات طاقت فرساى پیامبرشان اتّهام جنون به آن حضرت بود. خداوند متعال در آیه شریفه 9 سوره قمر در این باره چنین مى فرماید:

«کَذَّبَتْ قَبْلَهُمْ قَوْمُ نُوح فَکَذَّبُواْ عَبْدَنَا وَ قَالُواْ مَجْنُونٌ وَ ازْدُجِرَ; پیش ازقوم نوح (پیامبرشان) را تکذیب کردند، (آرى) بنده ما را تکذیب کرده و گفتند: «او دیوانه است». و بازداشته شد».

اگر تعجّب نکنید این اتهام تنها از سوى قوم نوح نسبت به پیامبرشان مطرح نشد، بلکه همه اقوام پیامبرانشان را متّهم به جنون مى کردند! شاهد این مطلب آیه شریفه 52 سوره ذاریات است. خداوند مى فرماید:

«کَذَالِکَ مَا أَتَى الَّذِینَ مِن قَبْلِهِم مِّن رَّسُول إِلَّا قَالُواْ سَاحِرٌ أَوْ مجَْنُونٌ; این گونه است که هیچ پیامبرى به سوى کسانى که قبل از آنها بودند فرستاده نشد مگر این که گفتند: او ساحر است یا دیوانه!»

سؤال: چرا مشرکان و بت پرستان پیامبران را متّهم به جنون مى کردند؟

جواب: چون دنیا پرستان منطقى دارند. آنها معتقدند: «هر کس نان را به نرخ روز نخورد دیوانه است». و تفاوتى نمى کند که نرخ روز حلال باشد یا حرام، از مال یتیم و صغیر باشد یا کبیر، حق دیگران را ضایع کند یا نه، رشوه و ربا و تقلّب و باج گیرى و مانند آن باشد یا نه. آنها مى گویند: «خواهى نشوى رسوا همرنگ جماعت باش. اگر همرنگ جماعت نشدى دیوانه اى»...




موضوع : مقالات ,

امام، وجه الله است یعنی ارتباط با خداوند، جز از این باب میسر نیست. حتی فیض خداوند، هستی ما و موهبت‌هایی که خداوند به ما عطا می‌کند، جز از راه وجه او نمی‌تواند به ما برسد.

 

در کتب لغت، کلمه‌ی وجه به معنای چهره و صورت معنا شده و معانی دیگری مانند میل و جهت و سو نیز برای آن بیان شده است. اگر قدری در این معانی عمیق تر شویم متوجه می‌شویم که این معانی به نحوی با یکدیگر ارتباط دارند.

چهره و صورت که در زبان عربی همان وجه است، بخشی از ماست که به وسیله‌ی آن با دیگران مواجه می‌شویم و چیزی است که جهت و سوی ما را مشخص می‌کند.

وجه الله در تفسیر و کلام

علامه طباطبایی در تفسیر شریف المیزان، در مورد آیه‌ی ۱۱۵ سوره‌ی بقره که در آن کلمه‌ی وجه الله آمده است، توضیح می‌دهد که خداى تعالى در جهت معینى قرار ندارد، و برای توجه به او نیازی نیست که به جهت خاصی رو کنیم و توجه بتمام جهات، توجه به سوى خداست و خدا هم بدان آگاه است.

از این بیان مشخص می‌شود که خداوند که مبرای از مکان و جهت است، وجه و جهتی از جنس آنچه ما آن را وجه و جهت می‌دانیم ندارد و پاک و منزه از این اوصاف مادی است...




موضوع : مقالات ,

اگر بفرمایید چرا به آن حضرت دسترس نداریم، جواب شما این است که چرا به انجام واجبات و ترک محرمات ملتزم نیستند؟ او به همین از ما راضی است؛ زیرا 'اورع الناس من تورّع عن المحرمات' . . .

 

معارف عمیق مهدویت ضامن سلامت و سعادت جامعه و فرد فرد انسان‌هاست، اعتقاد به بشارت‌های پیامبران گذشته و ائمه دین(ع) افراد با انگیزه و پرتوانی را در جامعه می‌تواند پرورش دهد، باور به حضور امامی ناظر بر اعمال، از جنبه فردی موجب پاک نگاه داشتن روح و پیراستن اعمال از زشتی‌هاست و از جنبه اجتماعی باعث هم‌دلی مؤمنان و ایستادگی در برابر ظالمان می‌شود، کارکرد وسیع و عمیق آموزه‌های مهدوی، جذابیت خاص موضوع را نشان می‌دهد، به همین دلیل، قشرهای مختلف جامعه پرسش‌های بسیاری در این موضوع دارند که لزوم پاسخگویی صحیح به آن‌ها از راهی مطمئن بر کسی پوشیده نیست.




موضوع : مقالات ,

بی گمان زینب (س) روایات زیادی از پیامبر، پدر و برادرانش که درود خدا بر آنها باد نقل کرده است.

 این دو حدیث را که از کتاب "زندگانی حضرت زینب از ولادت تا رحلت" نوشته آیت الله سید محمد کاظم قزوینی توسط خبرآنلاین گلچین شده است در ادامه می خوانید.

* از آن بانوی اهل دانش و کمال آورده اند که فرمود: « بی گمان نیای گرانقدرم محمد (که درود خدا بر او باد) برای ما زنان، حقوقی مقرر داشت که همسرانمان باید آن را رعایت کنند، درست همان طور که بر آنان حقوقی مقرر فرمود که رعایت آنها بر ما لازم است.»

* حضرت زینب (که درود خدا بر او باد) در روایت دیگری گفته است: « نیای گرانقدرم محمد (که درود خدا بر او باد) می فرمود: هنگامی که زن درست اندیش و درست کردار نمازهای پنجگانه اش را بخواند، و روزه ی رمضان را بگیرد، و دامان خود را پاک و پاکیزه دارد، و با همسرش هماهنگ گردد و حقوق او را رعایت کند، به او گفته می شود از هر یک از درهای بهشت که می خواهی بر بهشت زیبا و پرنعمت خدا درآی.
 

منبع:جهان




موضوع : مقالات ,

اگر اندازه‌ي رحمت خدا را مي‌دانستيد هر‎ ‎آيينه بر آن تکيه مي‌کرديد و جز ‏اعمال اندکي انجام نمي‌داديد و اگر ميزان غضب و خشم‎ ‎خدا را مي‌دانستيد گمان ‏مي‌کرديد که ديگر نجات نخواهيد يافت‎.

چه گناهاني باعث فشار قبر مي‌شوند؟ و براي‌ ‌دوري از آن چه بايد کرد؟

مؤمن بايد بيم و اميدش به خدا در‌ ‌يک سطح باشد. اگر ترسش از عذاب‌هاي الهي بيش از ‌حد باشد از رحمت خداوند مأيوس مي‌شود‌ ‌و به اصطلاح عوام مي‌گويد آب که از سر ‌گذشت چه يک وجب و چه صد وجب.

از طرفي اگر‌ ‌اميدش به فضل و رحمت الهي بيش ‌از اندازه باشد، امن از مکر الهي پيدا مي‌کند و از‌ ‌جانب ديگر سقوط مي‌کند و انگيزه‌اي ‌براي انجام اعمال نيک و پسنديده پيدا نمي‌کند در‌ ‌حالي‌که خداوند کريم‌تر از آن است که ‌بنده‌ي ضعيف و ذليل را عذاب کند.




موضوع : مقالات ,

 

علی (عليه السلام) در وصیت خود به امام حسن (عليه السلام) فرمودند: «لَا تَکُنِ الدُّنْیَا أَکْبَرَ هَمِّک» مبادا بزرگ‎‌ترین هدف و یا غم و غصّه‎ات دنیا باشد! نمی‌‏گوید برای دنیایت دعا نکن، بلکه می‌‏گوید بابینش صحیح برای دنیایت دعاکن.

أعُوذُ بِاللهِ مِنَ الشَّیطانِ الرَّجیم؛ بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم وَ الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبّ‏ِ الْعَالَمِین
وَ صَلَّی اللهُ عَلی مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ الطَّیِّبینَ الطّاهِرین وَ لَعنَةُ اللهِ عَلی اَعدائِهِم أجمَعِین.

بِسمِ اللهِ الرّحمَن الرّحِیم؛ اللّهم صَلِّ عَلَی محَمّدٍ وَ آلِ محمَّدٍ و اسمَع نِدائی إذا نادَیتُک و اسمَع دُعائی إذا دَعَوتُک و أقبِل عَلَیَّ إذا ناجَیتُک فَقَد هَرَبتُ إلیکَ وَ وَقَفتُ بَینَ یَدَیک.[1]

ضرورت تصحیح بینش انسان نسبت به دنیا و خود

معصومین (علیهم‏السلام) ترسیم این بینش صحیح را تحت قالب مثال به ما آموخته‎اند. پیغمبر اکرم (صلّی ‏الله‏ علیه‏ وآله‏ وسلّم) می‌‏فرمایند: «أَیُّهَا النَّاسُ إِنَّ مَنْ فِی الدُّنْیَا ضَیْفٌ وَ مَا فِی أَیْدِیهِمْ عَارِیَةٌ وَ إِنَّ الضَّیْفَ مُرْتَحِلٌ وَ الْعَارِیَةَ مَرْدُودَه». [2]

در این روایت شریفه، پیغمبر اکرم دیدگاه انسان نسبت به خود و دنیا را در قالب مثال فرموده است...




موضوع : مقالات ,

دل را ز بی خودی سر از خود رمیدن است

جان را هوای از قفس تن پریدن است

از بیم مرگ نیست که سرداده ام فغان

بانگ جرس زشوق به منزل رسیدن است

دستم نمی رسد که دل از سینه برکنم

باری علاج شکر گریبان دریدن است

 




موضوع : شعر ,

بسم الله الرّحمن الرّحیم

=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=

نگرش امام خمینی به مسئله مهدویت ریشه در گرایش های دینی و شیعی، عرفانی ابن عربی و اهمیت سیاسی این مسئله در جهان امروز دارد، بالاخص که برای گروه کثیری از مردم مسلمان تشکیل یا عدم تشکیل حکومت در زمان غیبت حضرت صاحب یک مسئله اساسی است.

از دید عرفانی، امام خمینی حضرت صاحب الزمان را انسان کامل، صاحب ولایت مطلقه الهی و ختم ولایت، حجت حق و خلیفه او بر روی زمین می داند که از همان نور واحد محمدی آفریده شده و بر اساس اراده خدا صاحب کمالات فراوان، بویژه قدرت تصرف و تدبیر در امور جهان و انسانها می باشد.

از دید سیاسی و نیز دینی، حضرت صاحب بواسطه مقامات دینی خود، دارای وظیفه تداوم رسالت انبیاء، تشکیل حکومت جهانی برای اجرای عدالت جهانی و ریشه کنی ظلم و به حاکمیت رساندن مستضعفین در روی جهان می باشد، که این امر اهمیت سیاسی عدالت گستری و تحقق حاکمیت عدل واقعی را نشان می دهد.

اکنون در این مقاله با فرض موارد فوق، بخشی از ابعاد عرفانی و سیاسی دیدگاه امام با گستره بیشتری مورد مطالعه قرار می گیرد...




موضوع : مقالات ,


: